Lupaus yksilöllisestä palvelusta pitää yleensä yksityispankeissa kutinsa: Yhteyshenkilö on helppo tai ainakin melko helppo tavoittaa riippumatta siitä, missä yksityispankissa asioi.
Parasta palvelua sijoittajat kokevat saavansa Danske Bankista ja pienempien pankkien yksityispankeista. Tähän muut pankit -ryhmään on koottu Aktian, S-Pankin, Handelsbankenin, SEB:n Säästöpankki-ryhmän ja Ålandsbankenin yksityispankkien laatuarviot.
Tähän ryhmään kuuluvissa yksityispankeissa yhteyshenkilöiden vaihtuvuus on vähäisintä. Vaihtuvuus on ollut aikaisempina vuosina keskeinen harmin aihe. Tänä vuonna se kiusaa eniten OP:n yksityispankin asiakkaita, mutta sielläkin asiakkaat voivat melko usein asioida saman henkilön kanssa vuodesta toiseen.
Toinen useista varainhoitajista koostuva ryhmä on muut palveluntarjoajat. Siihen kuuluvat: Alexandria, Evli PB, Index Varainhoito, Korkia Group, LähiTapiola PB, Mandatun Life PB ja Nordnet PB.
Syvin kuilu asiakkaiden odotusten ja palvelun laadun välille syntyy, kun asiakkaat arvioivat yhteyshenkilönsä kykyä asettaa asiakkaan etu työnantajansa edun edelle.
Lue Private Banking 2022 -tutkimuksen tuloksista Viisaan Rahan numerosta 5/2022. Lehden irtonumeron voit ostaa tästä linkistä. Tutkimuksen toteuttivat Sanamanteri ja Tietoykkönen. Ensimmäisen kerran Privat Banking -tutkimus toteutettiin yhteistyössä Osakesäästäjien kanssa vuonna 2014.