Hyvinvointitrendin myötäälykellojen myyntiluvut pomppasivat Elisan verkkokaupassa tänä keväänä.Etenkin naiset haluavatajan lisäksi tietää itsestään paljon enemmän.
Elisan verkkokaupan tilastot kertovat, että älykellojen ja -rannekkeiden myynti on alkuvuonna kasvanut 35 prosenttia viime vuoden samaan ajanjaksoon verrattuna.
Älykkäillä hyvinvointilaitteilla voiseurata esimerkiksi omaa energian kulutustaan, unen laatuatai kehon valmiustilaa.
Elisan kevään myydyin hyvinvointituote oli Suunnon 3 Fitness -älykello, joita hankkivat erityisesti naiset.
– Sitä ostettiin erityisen paljon toukokuussa ylioppilaslahjaksi. Kellossa on kivan ulkonäkönsä lisäksi monen budjettiin sopiva hinta, ja se sopii eri tasoisille harrastajille. Kello mittaa sykkeen ranteesta, ja kello kestää myös vettä 30 metriin asti, Elisan henkilöasiakkaiden laitteista vastaava liiketoimintajohtaja Ville Valkama sanoo.
– Toiseksi myydyin Apple Watch Series 4 -älykelloon kiireisten ihmisten valinta, sillä siinä on hyvät muistutusominaisuudet esimerkiksi kalenteritapaamisille. Se myös kertoo monipuolisesti tietoja käyttäjänsä terveydentilasta, jatkaa Valkama.
Naiset ovat usein miehiä vaativampia, mitä tulee laitteiden ulkonäköön ja tyyliin.
– Pelkät tekniset ominaisuudet eivät yleensä riitä, vaan tuotteen tulee vastata omaa käyttötarvetta ja myös näyttää hyvältä.
Elisan verkkokaupan myydyimmät kellot tammi-toukokuussa 2019
Suunto 3 Fitness
Apple Watch Series 4
Polar M430
Polar Vantage M
Apple Watch Series 4
Samsung Galaxy Watch
Garmin VivoMove HR